Menu
Copywriter – što on zapravo radi
Copywriter – što on zapravo radi

Copywriter kreira privlačne prodajne tekstove kako bi promovirao određeni proizvod ili uslugu u svrhu prodaje. Dakle, njegov je krajnji cilj ostvarivanje prodaje. No, osim što piše, copywriter i:

  1. Istražuje tržište kako bi što bolje razumio ciljnu skupinu, njezine interese i izazove s kojima se ona susreće. Istraživanje mu koristi i u dobivanju informacija o konkurenciji, ali i trendovima u industriji za koju piše. Sve prikupljene parametre koristi kako bi isporučio najučinkovitiji marketinški sadržaj.
  2. Sluša – također sa svrhom da što jasnije definira potrebe ciljne skupine i plasira joj upravo sadržaj koji zadovoljava njezine specifične potrebe.
  3. Editira i korigira – provjerava i uređuje tekstove kako bi omogućio jasnoću, gramatičku i pravopisnu korektnost i prilagođenost ciljnoj publici.
  4. Pronalazi odgovarajuće slike s ciljem da joj i vizualno približi određeni proizvod ili uslugu.
  5. Planira i implementira marketinške kampanje od postavljanja SMART ciljeva, preko definiranja budžeta, pa sve do praćenja ključnih pokazatelja uspješnosti kako bi osigurao da kampanja postigne željene ishode.

Evo nekoliko konkretnih zadataka koje obično rješava copywriter:

  1. Pisanje reklamnih tekstova, kako u tiskanim medijima, tako i na onim digitalnim. Osim na reklamnim, često bude angažiran i na političkim kampanjama za koje osmišljava slogane.
  2. Kreiranje sadržaja za web stranice: Piše blogove, opise proizvoda ili usluga, naslove i podnaslove, te različite druge sekcije na samim web stranicama.
  3. Pisanje e-mailova u marketinške svrhe poput onih za promociju proizvoda, najave događaja ili newsletter.
  4. Kreiranje sadržaja za društvene mreže: Stvara tekstove za objave na društvenim mrežama poput Facebooka, Twittera, Instagrama, LinkedIna i dr. Ti tekstovi mogu biti u obliku kratkih objava, hashtagova ili dugih formata poput blogova ili različitih članaka.
  5. Pisanje sadržaja za SEO: Copywriter bi uvijek trebao težiti kreiranju sadržaja koji je optimiziran za pretraživače kako bi poboljšao rangiranje web stranica na tražilicama. To uključuje istraživanje i korištenje ključnih riječi s ciljem isporučivanja korisnog i relevantnog sadržaja ciljanoj publici.

Da bi osoba bila uspješna u copywritingu, nije dovoljno da samo piše na kreativan način već i da:

  1. Ima konkretnu strategiju i cilj: Copywriting nije samo stvaranje privlačnih rečenica. Copywriter mora suštinski razumjeti marketinšku strategiju, ciljeve kampanje i ciljanu publiku. Bez jasnog razumijevanja tih elemenata, kreativnost može biti beskorisna.
  2. Koristi psihologiju uvjeravanja: Uspješan copywriter treba znati kako ljudi razmišljaju i što ih potiče na akciju. To uključuje razumijevanje osnovnih principa psihologije uvjeravanja poput ekskluzivnosti, hitnosti i straha od gubitka ili propuštanja nečeg.
  3. Isporučuje jasnoću i jednostavnost: Kreativni tekstovi mogu biti zabavni, ali ako nisu jasni i jednostavni za razumijevanje, neće postići svoj cilj. Copywriter mora pisati tako da poruke budu nedvosmislene, nezbunjujuće i kristalno jasne.
  4. Poznaje proizvod/uslugu: Da bi uspjevao učinkovito pisati o specifičnom proizvodu ili usluzi, copywriter mora temeljito razumjeti što ti proizvodi/usluge nude i na koji način rješavaju kupčev problem.
  5. Testira i optimizira: Kreativni tekstovi se testiraju kako bi se utvrdilo što najbolje funkcionira. Copywriter mora biti spreman prilagoditi svoje poruke na temelju rezultata testiranja i apsolutno mora poznavati barem osnove optimizacije za tražilice (SEO).

Ne trebamo naravno zanemariti niti poželjne soft skills bez kojih copywriter teško može biti kvalitetan:

  1. Empatičnost: Da bi razumio potrebe svoje ciljne publike, uspješan copywriter mora biti u stanju staviti se u njihovu poziciju, progovarati iz njihove perspektive i suosjećati s njihovim problemima.
  2. Sposobnost razmišljanja izvan okvira: Mora pristupati rješavanju problema ili stvaranju sadržaja na nekonvencionalan način.
  3. Kreativnost: Umjesto da se drži uobičajenih fraza ili klišea, copywriter mora osmišljavati originalne slogane koji će se istaknuti i ostati zapamćeni.
  4. Prilagodljivost i fleksibilnost: S obzirom na zahtjeve klijenata i uglavnom uz kratke rokove za isporuku gotovih rješenja uz česte izmjene, copywriteri moraju biti spremni prilagoditi se.
  5. Izvrsne komunikacijske vještine: Copywriteri često surađuju s drugim stručnjacima, kao što su dizajneri, marketinški stručnjaci i klijenti, stoga je nužno da njihova komunikacija bude jasna i precizna.
  6. Etičnost i profesionalnost: Poštivanje rokova, odgovornost u radu i pridržavanje etičkih standarda ključni su faktori u izgradnji povjerenja između copywritera i klijenta.

Jesu li copywriter i content writer jedno te isto?

Copywriter i content writer nisu jedno te isto, iako se često koriste kao sinonimi.
Evo po čemu se razlikuju:

Copywriting

Svrha: Copywriting je pisanje teksta za potrebe brendiranja, uvjeravanja i oglašavanja.
Format: Copywriting je kraćeg formata.
Cilj: Prodaje ideju, brend ili ideologiju.
Primjer: “I sitno i bitno” (slogan Studenca).

Content writing

Svrha: Content writing je dio content marketinga i odnosi se na pisanje tekstova duljeg formata radi informiranja, opisivanja i upoznavanja publike s vašim brendom.
Format: Dulji formati kao što su blogovi, članci, videozapisi ili e-knjige.
Cilj: Pruža vrijednost i informacije, a suptilno ukazuje na proizvod ili uslugu.
Primjer: Članak o alergijama koji promovira brend Allegra i linka na webshop.

Dok copywriting ima ulogu prodati uslugu ili proizvod na način da privlači pažnju i potiče na akciju, content writing ima svrhu podići svijest o brendu, educirati, informirati, ukazati na proizvod.
Naravno da jedan freelancer istodobno može biti i copy i content writer. Npr. može pisati reklamne tekstove za brendiranje (copywriting) i istovremeno stvarati informativne blogove ili članke (content writing) za različite klijente.
Ili može biti zadužen za pisanje oglasa, brošura i drugih marketinških materijala (copywriting), ali istovremeno može pisati i sadržaj za web stranice, blogove i društvene mreže (content writing).
Copywriter treba kombinirati kreativnost s analitičkim razmišljanjem, marketinškom strategijom i dubokim razumijevanjem ciljane publike., ali i posjedovati određene soft skills kako bi mogao stvarati učinkoviti sadržaj i generirati poruke koje potiču na akciju.
Ono što je primarno osvijestiti jest činjenica da je sve navedeno moguće naučiti, pa čak i ako pojedinac nema nikakvog talenta za pisanje, no bez izbrušenih mekih vještina, sve naučeno neće se moći adekvatno primijeniti, te će uspjeh u kreiranju pisanog sadržaja, usprkos značajnom trudu i usavršavanju, zasigurno izostati.
No, ne treba se obeshrabrivati mogućim poteškoćama, već konstantno biti usmjeren isključivo na rješenje. A rješenje je baš uvijek u usvajanju novih spoznaja i isporučivanju kvalitetnog sadržaja koji će za rezultat sigurno imati pridobivanje povjerenja ciljne publike, a posljedično i ostvarivanje materijalne koristi.
Da zaključimo,  copywriteri nisu samo “piskarala”, već stručnjaci koji svojim tekstovima oblikuju percepciju proizvoda ili usluga, te potiču na akciju ciljnu publiku. Stoga je od iznimne važnosti razumjeti njihovu ulogu, kao i cijeniti njihovu stručnost u stvaranju uvjerljivih poruka.

Profili

logo

Copyright © 2022 - 2024 MM Agency, obrt za internetske portale | Sva prava pridržana.

MojProfil internet portal
Skip to content