Kako kupuje financijski inteligentna žena?
Namirnice su drastično poskupjele i bojkoti nad kupovinom istih su aktualni. Februar je 2025.godine.
Ljudi su opet podijeljeni u vezi bojkota. Ili su opet ujedinjeni. Ovisi kako tko gleda na to.
Kad je situacija ovakva kao što je ova, korisno je sagledati činjenice i na temelju njih donijeti odluku za sebe.
Priključiti se masi i kolektivnom razmišljanju, nije korisno ni za vaše psihofizičko zdravlje ni za vaš budžet.
Donositi odluke pod emotivnim dojmom, također nije korisno.
Da, naravno, ljudi se ljute što su cijene porasle. Naročito cijene hrane.
No, realno, što se tu može napraviti?
Hoće li to što narod bjesni drastično promijeniti situaciju? Teško.
Hoće li se nešto promijeniti zato što narod debatira kako su cijene porasle? Hoće. Promijenit će se emocionalno stanje osobe, koja priča o ovoj temi. Narast će joj frustracija. Narast će joj stres. Još jedan stres joj se gomila u tijelu. A nagomilani stresovi vode u bolest.
Kad se dogodi stresna situacija, postoje 3 rješenja :
- prihvatiti stvari kakve jesu
- produžiti (izaći iz situacije – u ovom slučaju , odseliti se iz države)
- promijeniti ono što se da
Pa, ajmo se fokusirati , što pojedinac može promijeniti?
Može promijeniti svoje potrošačke navike – kao prava financijski inteligentna žena.
- Jer, financijski inteligentna žena zna, da prodavači imaju svoje marže. Marža je postotak prodavateljeve zarade.
- Financijski inteligentna žena zna, da se prodavatelj s vremena na vrijeme, odriče svog postotka zarade.
- Financijski inteligentna žena zna, da je to njeno vrijeme za kupovinu.
- Dakle, kad su proizvodi na akciji/popustu i sniženju, ona kupuje. Naročito one proizvode , koji nemaju kratki rok trajanja, kao što su toaletni papir, šampon, prašak za rublje, tablete za suđericu, vreće za smeće, spužvice za suđe, namještaj, odjeća i slično. Ona će napraviti čak mini supermarket kod sebe doma – napravit će i mjesta za to.
- Financijski inteligentna žena će usred zime kupovati ljetnu odjeću i onu odjeću kojoj je prošla sezona, kao na primjer, skijaška odjela, gojzerice i slično.
- Financijski inteligentna žena će usred ljeta kupiti zimsku jaknu, koja joj se sviđa.
Naravno, postoji tu nekoliko zapreka :
- Ako se javlja sram od kupovanja na sniženju – to može biti vlastito ograničenje, to jest samosabotaža. (Javite se coachu da riješite svoje “negativne”emocije prema novcu i ograničavajuća uvjerenja o novcu na : www.andrejamarcec.com)
- Ako su djeca naučena da im se kupuju najnoviji trendovi, to može predstavljati problem. Ali, naravno, i taj problem ima svoje rješenje.
- Ako žena želi pametnije trošiti, a nema svoju zlatnu rezervu – to je također problem.
U ovom zadnjem slučaju, žena bi mogla :
Benefiti savladavanja zdravih potrošačkih navika su višestruki :
- uvijek imate kod kuće sve što vam treba i nema više stresa ni panike da nečeg u kući nema
- čim svega u kući ima, javlja se osjećaj obilja i rijetko će se pojaviti osjećaj nemanja i nedostatka
- novac vam više ne curi kroz prste, jer uvijek znate na što ste ga potrošili
- može doći do toga da zatvorite kreditne kartice i dozvoljene minuse (HITNO, ako još niste – jer je to najskuplji financijski proizvod)
- imate više slobodnog vremena, jer ste isplanirali dan kad odlazite po veće količine potrepština
Nekome je ovo teoretiziranje.
A netko će reći : ajde, baš da vidim da li to i za mene funkcionira.
Svatko svoju sudbinu bira sam.
Andreja Marčec, certificirani coach i edukatorica za osobni i financijski rast, poduzetnica od 2014., zastupnica u osiguranju
p.s. Blog je pisan na platformi za freelancere MojProfil – ukoliko se kroz nju želite reklamirati, kod plaćanja članarine upišite kod ANDREJA 20 i imate 20% popusta svake godine