Uvijek postoje manji konkurenti koji čekaju da preuzmu vaš tržišni udio i samo je pitanje vremena kada ćete prijeći iz lovca u ONOGA KOJEGA love. Zato morate razmišljati o skaliranju ne samo u smislu rasta tvrtke, već i kao načinu izgradnje svih elemenata koji čine vašu vrijednosnu ponudu, kako biste bili što konkurentniji.
U izboru između rasta i skaliranja, jedna opcija nije bolja od druge. Morate odlučiti što je najbolje za vas, temeljeno za vašu industriju i trenutnu situaciju u vašoj tvrtki. Ono što trebate razumjeti jest zašto ste odabrali jedan pristup umjesto drugog i kako ćete iskoristiti svoj rast uz druge konkurentske čimbenike, poput posjedovanja najviše značajki proizvoda od bilo koje tvrtke na vašem tržištu.
Pretpostavimo da ste mala tvrtka.
Donijeli ste odluku o skaliranju. Prije nego što počnete sastavljati svoje planove i procese, trebate razumjeti temeljne pokretače skalabilnosti, koji su podijeljeni u tri kategorije:
Tek nakon toga možete analizirati svoje poslovanje koristeći ove pokretače.
U kategoriji skalabilnog tržišta, analizirajte veličinu tržišta, ekonomiku potrebnu za skaliranje i stopu rasta tržišta.
Ukupno dostupno tržište (UDT): Tržište mora biti dovoljno veliko da možete ispuniti ili premašiti svoje ciljeve rasta. Pravilo je da UDT mora biti barem četiri puta veći od cilja veličine vašeg poslovanja. Na primjer, ako želite izgraditi poslovanje od 1 milijun eura, tada ukupna prodaja na tržištu mora biti barem 4 milijuna eura.
Profit: Ulaganje u alate i ljude koje trebate za uspjeh je skupo. Je li ciljano tržište dovoljno profitabilno da podrži ne samo vaša trenutna ulaganja, već i vaš budući rast? I imate li alate za mjerenje kako biste saznali?
Rast: Tržište također treba rasti, po mogućnosti brže od stope ulaska novih konkurenata na tržište.
Razumijte što vaše poslovanje nudi kako biste postali ne samo lider na tržištu, već i ostali u toj poziciji unatoč naporima vaših konkurenata.
Biti broj jedan: Morate skalirati s ciljem da postanete lider na tržištu ili značajan segment unutar tog tržišta.
Kanali do tržišta: Vaše skalabilno poslovanje treba pristup kanalima s kupcima koje možete ciljati, tržiti i prodavati s dobiti.
Skalabilni operativni model: Vaše poslovanje mora imati neograničen pristup svim ključnim materijalima i talentima bez narušavanja vašeg bankovnog računa. U post-COVID-19 ekonomiji, pronalaženje tog pristupa bilo je izazovnije nego prije.
Skalabilna ekonomika:
Izračunajte skalabilnost vaše ekonomike ovom formulom:
[Bruto dobit po 1 milijun novih prihoda] podijeljeno s [novim troškom potrebnim za upravljanje svakim 1 milijunom novih prihoda]. Novi trošak uključuje resurse poput ljudi, tehnologije i objekata. Na primjer, ako je vaša bruto dobit po 1 milijun eura 100.000 eura, a novi trošak je 50.000 eura, omjer je 2. Ako imate omjer 2 ili veći, imate visoko skalabilno poslovanje. Bilo što između 1 i 1,2 znači da ćete se osjećati kao da se penjete na stijenu. Ako je omjer manji od 1, nemate skalabilno poslovanje. Ako ste između 1,2 i 2, tada imate bolju šansu za stvaranje skalabilnog poslovanja uz prilagodbe.
▶ Program koji će ubrzati rast i prepoznatljivost vašeg poslovanja
Vaša specifična karakteristika: Tržište u kojem se nalazite vjerojatno je vrlo konkurentno, pa morate identificirati što vas razlikuje od drugih. Te razlike moraju biti dovoljno dobre da vas održe na vrhu vašeg tržišta ili tržišnog segmenta.
Morate postati vlasnik skalabilnog poslovanja kako biste skalirali svoje poduzeće.
Razmotrite hoćete li biti u mogućnosti:
Najbolnija faza je prelazak od 10 zaposlenika do 100, jer tada prelazite iz malog poslovanja u profesionalno upravljano poduzeće. Ako možete zaposliti odlične menadžere koji će vam pomoći u vođenju posla i omogućiti vam da budete učinkovit lider, to je dobar znak da ćete moći dalje skalirati svoje poduzeće.
Strategije koje ste do sada koristili za rast svog poslovanja pomoći će vam i u izgradnji skalabilnog poslovanja.
Te strategije uključuju:
Izgradnju prodajnog kanala.
Automatizirat će vaš proces prodaje i pomoći vam da se lakše skalirate. Implementacija CRM sustava. Na taj način ne morate pratiti transakcije ručno, što može postati preopterećujuće kako tvrtka postaje veća. Postoji mnogo CRM sustava dostupnih. Pregledajte i malo istražite te uzmite onaj koji najbolje odgovara vašim potrebama.
Istraživanje konkurencije.
Saznajte kako se oni obraćaju novim kupcima i kako ih stječu kako biste mogli koristiti neke od njihovih strategija i iskoristiti njihove slabosti. Također možete saznati više o softveru za konkurentske obavještajne usluge na Capterra koji vam pomaže pronaći i usporediti rješenja.
Pogledaj ostale strategije koje će uzdići tvoje poslovanje na jednu višu razinu
Copyright © 2022 - 2024 MM Agency, obrt za internetske portale | Sva prava pridržana.