Menu
Vodič za buduće virtualne asistente koji planiraju aplicirati na HZZ-ove poticaje
Vodič za buduće virtualne asistente koji planiraju aplicirati na HZZ-ove poticaje

Veliki broj virtualnih asistenata aplicira na HZZ-ove poticaje kako bi si financijski olakšali sami početak poslovanja. Ponukana svojim iskustvom i samostalnim pisanjem poslovnog plana, a i svjesna važnosti podrške budućim kolegama, složila sam besplatni vodič za pisanje istog. Vjerujem kako će biti od pomoći.🤗

Svima želim uspješno poslovanje.😊

VODIČ ZA BUDUĆE VIRTUALNE ASISTENTE KOJI PLANIRAJU APLICIRATI NA HZZ-ove POTICAJE

Dragi budući poduzetniče, čestitam ti na odvažnom koraku! Pisanje poslovnog plana nije teško, ali moraš znati da je ipak za „nijansu“ ozbiljnije od školske lektire i sastavka.😉

Tvoja poslovna ideja koju ćeš napisati u plan je ogledalo tvoje budućnosti. Doduše, s puno pokušaja i pogrešaka, kao kod svakoga. Neka te to ne obeshrabri, jer put koji si izabrao je ono što si htio i u čemu ćeš iskreno uživati.

Želim ti svu sreću, a uz nekoliko savjeta neka ti pisanje bude jednostavnije i lakše.😊

Pa, krenimo!

ZA POČETAK…

  1. Kada iščitaš sve upute na stranici hzz.hr, preuzmi word dokument praznog poslovnog plana u jednoj od facebook grupa: HZZ – poticaji za sampozapošljavanje/HZZ poticaji za samozapošljavanje. Nemoj pisati online! Zašto? Jer je nepreglednije – teže je pratiti, uočavati pogreške. Svakako ćeš se puuno puta vraćati na ista pitanja, a u wordu je puno lakše listati i ispravljati.
  2. Kada pripremiš svu dokumentaciju (izuzev potvrde o blokadi računa i novčanih sredstava ovršenika koja ne smije biti starija od 7 dana pa vodi računa da ju digneš netom prije slanja plana) predlažem da istu skeniraš kronološki i zasebno svaki dio: dakle edukacije u jedan pdf dokument, pisma namjere u drugi, diplome u treći itd.. neka sve bude pic- pic uredno i pregledno.😊

OSNOVNI PODACI:

  1. U dijelu gdje upisuješ svoje obrazovanje, ukoliko ima prostora, napiši neke od predmeta koje si odslušao i položio na preddiplomskom/diplomskom studiju, a možeš ih povezati s djelatnošću za koju apliciraš, nije naodmet. 😊
  2. Ukoliko neka od edukacija koju pohađaš neće biti gotova do trenutka kada planiraš predati plan, itekako ju unesi i pored naziva edukacije napiši – „u tijeku“.
  3. Tijekom pisanja poslovnog plana iskoristi vrijeme i istraži/poslušaj/pogledaj razne besplatne webinare povezane s tvojom djelatnošću. Unesi i njih u poslovni plan! Dodaj segment „ostale edukacije“ ili „edukacije bez diplome“ i tu napiši razna predavanja/webinare koje si odslušao, a za njih nemaš potvrdu. Pokaži trud i želju da uspiješ u svom naumu, vrijedit će, vidjet ćeš.😊
  4. Svakako odslušaj HZZ radionicu! Nemoj misliti da je tih 5 bodova malo, jer mogu biti ključni za tvoj pad/prolazak!

RADNO ISKUSTVO TEMELJEM UGOVORA O RADU

Radno iskustvo neka bude napisano onako kako priliči ozbiljnom i sređenom životopisu: razdoblje zaposlenja s punim datumom – npr: 02.11.2016.- 30.06.2022. Uz ime poslodavca napiši i njegovu adresu/grad, a opis poslova napiši detaljno – sve što si radio i za što si bio zadužen u firmi!

OSTALO RADNO ISKUSTVO

Budi širokogrudan u razmišljanju što si sve radio zadnjih godina, odnosno od fakulteta do danas!

Na primjer:

  1. Ukoliko si volontirao i imaš potvrdu, napiši taj podatak i priloži zahvalnicu/ugovor o volontiranju!
  2. Ukoliko si surađivao na portalu/novinama, pisao članke, uređivao časopis – dodaj linkove/skeniraj novine/skrinšotaj članke gdje je vidljivo tvoje ime!
  3. Ukoliko si bio voditelj projekta ili surađivao na istom, zamoli nositelja projekta da ti pošalje dokaz gdje je vidljiva tvoja suradnja!
  4. I zadnje, ali VRLO VAŽNO! – ukoliko nemaš sačuvani studentski ugovor za posao koji želiš napisati da si obavljao, javi se na e-mail studentskom centru: arhivu čuvaju 5 godina, a ukoliko je prošlo više, mogu ti poslati pdf dokument s brojevima izdanih i obrađenih ugovora za traženo razdoblje. (govorim iz vlastitog iskustva, hvala SC-u!😊)

PREDMET POSLOVANJA

  1. Kada opisuješ kako si došao na ideju o pokretanju vlastitog posla, nemoj biti ŠTUR u opisu! 99% posto pitanja u poslovnom planu ne trpi odgovor od dvije rečenice! ZAPAMTI, ONAJ TKO DOBIJE TVOJ PLAN NA ČITANJE, NE RAZMIŠLJA KAO TI, JER TE NE POZNAJE! NJEMU/NJOJ NIŠTA NIJE LOGIČNO I NIŠTA SE NE PODRAZUMIJEVA! A sad se vratimo na ideju.😉 Detaljno raspiši što te je motiviralo na solo poduzetništvo, kako si osluškivao tržište, crpio ideje. Poveži svoja prethodna radna iskustva s budućim samostalnim poslovanjem.
  2. Kada opisuješ vrstu proizvoda/usluga koje planiraš ponuditi na tržištu, moraš ih detaljno opisati! Na primjer, ako je jedna od usluga u dijelu administrativnih poslova koje ćeš obavljati „priprema dokumentacije za prijavu na natječaje“, napiši otprilike da „priprema dokumentacije podrazumijeva proučavanje natječajne dokumentacije, pomoć u pronalasku partnera, ispunjavanje dokumentacije“ i slično. Jednu po jednu stavku, redoslijedom kojim si ih naveo – objasni što podrazumijeva.

STRUKTURA ULAGANJA

  1. Kratko obrazloži za što ti je potrebna oprema financirana sredstvima HZZ-a. Na primjer, Ukoliko ćeš, kao jednu od administrativnih usluga, ponuditi pripremu dokumentacije za knjigovodstvo, printer ti je neophodan za rad, zar ne.😊
  2. U tablicu sredstava iz drugih izvora financiranja, napiši sve ono u što planiraš uložiti vlastita sredstva sljedeće dvije godine: možda pohađanje neke od edukacija, izrada web stranice ukoliko ju već nemaš i slično.

PROCJENA TRŽIŠTA I KONKURENCIJE

Kada pišeš o potencijalnim korisnicima/klijentima tvojih proizvoda/usluga, napiši kojim ćeš se platformama služiti u svrhu informiranja istih. Ukoliko već imaš dogovorene suradnje i/ili procijenio si da ćeš ih dobiti nakon otvaranja obrta/firme, također napiši. Ako si, istražujući tržište, došao do zaključka da će za tvojim uslugama sigurno doći do potražnje iz više razloga, napiši i to!

KONKURENCIJA

Tko je tvoja konkurencija? Razmisli vrlo dobro!

Na primjer, ako nudiš usluge administracije i marketinga, tvoja konkurencija nisu samo virtualni asistenti, već i obrti/agencije koje se bave marketingom!

U poslovni plan stavi linkove web stranica svih konkurenata. Napiši koje usluge nude u usporedbi s tobom, koliko dugo se bave tim poslom, povezuje li vas neka od edukacija, radno iskustvo i slično.

Nemoj biti štur u opisu, jer istražuješ tržište na kojem ćeš sutra konkurirati!

PO ČEMU SI DRUGAČIJI OD SVOJE KONKURENCIJE?

Po nečemu moraš biti i nešto moraš napisati! 😊

Na primjer, ukoliko si radio u Udruzi specijaliziran si za rad Udruge, ukoliko se baviš samo jednim segmentom financija, a na tržištu konkurenata nisi pronašla niti jednog VA s istom ponudom, po tome si drugačiji/a!

INOVATIVNOST PROJEKTA

Možda ne uvodiš potpuno novi proizvod/uslugu, ali za razliku od većine ostalih, tvoja je vrlo rijetka i konkurencija dostupna na internetskim platformama ju do sada nije ponudila.😉

PROCJENA PRIHODA

U tablici prihoda za svaku uslugu moraš napisati očekivanu prodaju. Dakle, ako nudiš administrativne i financijske usluge, nije dovoljno napisati da ćeš od administrativnih zaraditi ___ eura, a od financijskih ____ eura. Svaku uslugu u sklopu administrativnih/financijskih je potrebno razložiti i napisati procjenu dobiti!

Koliko treba biti očekivana neto dobit na kraju godine? Mora ti ostati prosječna hrvatska plaća/i više. 😊

ZA KRAJ…

Ne žuri s pisanjem! Plan ne možeš napisati u 3 dana. Ako te ocijene s negativnom ocjenom, cijeli proces si poprilično odužio, bez obzira uložiš li žalbu ili odlučiš predati novi plan.

Polako, sutra je novi dan i glava je hladnija.

Sretno, od srca! 😊

Karmen

Profili

logo

Copyright © 2022 - 2024 MM Agency, obrt za internetske portale | Sva prava pridržana.

MojProfil internet portal
Skip to content