Menu
Zašto je freelancerima teško odrediti cijenu svoga rada i kako pobijediti strah od odluke
Zašto je freelancerima teško odrediti cijenu svoga rada i kako pobijediti strah od odluke

Prvi put kad su me upitali koliko naplaćujem svoj sat rada osjetila sam se potpuno nespremna. Kao u snovima, kad me stave pred kameru i reflektore, a ja nemam ni teksta ni šminke.

Mnogi od nas koji prodajemo svoje usluge, znanje ili stručnost imaju slične strahove.

Kažu nam da moramo cijeniti sebe, da treba jačati samopouzdanje i da slobodno povećamo cijene – ali se zapravo ne govori kako to primijeniti u praksi.

Kad stigne račun za internet, koji je mnogim freelancerima osnovno sredstvo za rad, ne možemo ga platiti sa 50 EUR-a samopouzdanja.

Mnogi od nas imaju virtualne asistente, kojima ne zanima koliko smo vješti i stručni. Sat njihove podrške plaćamo gotovinom (makar taj novac šaljemo preko računa).

Ekonomiju sam izučavala godinama, od osnovnih studija, preko mastera pa do doktorata, a u životu sam završila ukupno 5 poslovnih škola. Jednostavan odgovor na pitanje, kako odrediti cijenu svoga sata – nisam dobila u školi. Odnosno – naučila sam raditi kalkulacije, procjene i objašnjenja, ali za psihološke aspekte određivanja cijena trebalo mi je još puno pročitanih knjiga, edukacija i razmišljanja.

Zato mi je drago bilo upoznati Melinu Palmer, stručnjakinju koja stoji iza podcasta The Brainy Business i autoricu ukupno tri knjige koje se bave bihevioralnom ekonomijom – oblasti koja povezuje ekonomiju i ljudsko ponašanje. Što više o tome učim, jasno mi je da se ekonomija i biznis i ne mogu promatrati odvojeno od ljudskog ponašanja – uključujući i pitanje cjenovnih srategija. 

U nedavnom razgovoru sa Melinom pitala sam upravo to: kako strategije cijena prilagoditi nama – koji “prodajemo” znanje, stručnost ili usluge.

Ti nisi svoj idealni klijent!

“Ja sam jedna od vas” – odgovorila mi je odmah Melina, umirujući me odgovorom da je to zapravo najteže kod određivanja cijena, jer  – “Ti  nisi svoj najbolji klijent”.

I sama suočena s odlukama s kojima se suočavaju freelanceri, Melina pojašnjava: “Biti slobodna stručnjakinja znači suočiti se s izazovom postavljanja objektivne cijene vlastitog rada. Trebamo shvatiti što naši klijenti stvarno cijene kako bismo postavili pravu cijenu.”

Vrijednost za novac nikako ne znači slabiju kvalitetu

Najvažnije pitanje u mom razgovoru bilo je u vezi sa najvažnijom dilema o kojoj Melina govori u svojoj knjizi Istina o cijenama(The Truth About Pricing: How to Apply Behavioral Economics So Customers Buy (Value Based Pricing, What Your Buyer Values) je između cijena tmeljenih na kvaliteti ili principu vrijednosti za novac.

Melina uvodi razliku između ta dva pristupa, govoreći: “Slobodni stručnjaci često moraju odlučiti jesu li fokusirani na kvalitetu, luksuz i jedinstvene ponude ili žele biti pristupačniji, temeljeni na vrijednosti, poslužujući širu publiku.”

Jedina greška bi bila u kombinaciji ta dva pristupa, jer to zbunjuje klijente i kupce.

Razgovor završavamo ključnim savjetom: “Ako se odlučite graditi luksuzni brend, odolite iskušenju da nudite popuste ‘zato jer svi to rade’. Radije uspostavite jasna pravila za strategiju cijena i zadržite dosljednost”.

Kompletan video ovog intervjua može se pogledati OVDJE.

Odluke su u fokusu mog besplatnog programa u 2024, koji održavam uživo putem zooma jednom mjesečno, u datumima koje je lako zapamtiti. 

Profili

logo

Copyright © 2022 - 2025 MM Agency, obrt za internetske portale | Sva prava pridržana.

MojProfil internet portal
Skip to content